Az aktívan dolgozó internetezők ötöde számít
kötelező védőoltásra munkahelyén
A Scores Group 2021 novemberében vizsgálta a felnőtt magyar internetezők koronavírus elleni védőoltás kötelezővé tételével kapcsolatos véleményét, illetve az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos tapasztalatait.
A kutatásban résztvevők megosztottak a koronavírus elleni védőoltás kötelezővé tételét illetően. Bár 44 százalék ért egyet azzal az állítással, hogy azok, akik nem oltatják be magukat a koronavírus ellen, nemcsak saját egészségüket veszélyeztetik, hanem másokét is; 42 százalék szerint senkit nem szabad semmilyen módon korlátozni vagy szankcionálni azért, mert nem akarja beoltatni magát.
Mindent a házikedvencekért -
kisállattartási szokások kutatás
A Scores Group 2021 április-májusában vizsgálta a felnőtt magyar internetezők állattartási, ezen belül is a társállatként, házikedvencként tartott állatokkal kapcsolatos szokásait.
A kutatásban résztvevő állattartók körében a kutya a legnépszerűbb társállatként/házikedvencként tartott állat (70 százalék), melyet a macska (49 százalék) és az egyéb háziállatok (elsősorban halak, papagáj, nyúl/törpenyúl) követnek (20 százalék).
A pandémia tovább növelte a gyermekek
digitáliseszköz-használatát
A kutatásban résztvevő válaszadók 14 éves vagy annál fiatalabb gyermekei körében igen magas arányú a digitális eszközök használata: okostelefont 85 százalékuk, tabletet pedig 67 százalék használt már. Ezen belül saját okostelefonnal a gyermekek 34 százaléka, tablettel 19 százaléka rendelkezik; további 21, illetve 11 százalék pedig ugyan saját eszközzel nem rendelkezik, de rendszeresen használja más készülékét.
A magyar családok karácsonyozási szokásai
A karácsonyi ünnepekre a családok többsége közösen készül fel, de az előzetes nagytakarításban és a sütés-főzésben jóval nagyobb teher hárul a nőkre, mint a férfiakra. A családok felében szenteste adják át egymásnak az ajándékokat, egyharmaduknál viszont nem várnak addig, már délután körbeállják a fát. A karácsony mozgalmas ünnep, az emberek kilenctizede útra kel és meglátogatja rokonait, ismerőseit, a többség 2-3 helyre is elmegy vendégségbe. A külföldön élő hozzátartozók közül csak minden ötödik jön haza rendszeresen karácsonyra. Az ünnepi tévéműsorokba szinte mindenki belenéz, és filmekre is jut ideje a nagy többségnek. A közös és az egyéni kikapcsolódásnak nagyjából azonos súlya van, karácsonykor közel egyforma arányban (30-40 százaléknyian) társasjátékoznak, kártyáznak illetve interneteznek, játszanak laptopjaikon, okostelefonjaikon.
A magyarok fele tervez nyaralást idén
A válaszadók közel fele, 51 százalékuk tervez 2018 nyarán legalább ötnapos nyaralást. Közülük minden hatodik belföldön tervezi eltölteni pihenését. A nyaralók kétharmada vízpartra utazik, harmaduk városnézést tervez, negyedük a wellness üdülést választotta és ötödük a túrázást. Akik nem terveznek idén nyaralni, ők valamivel alacsonyabb iskolai végzettségűek, inkább vidéken élnek, több köztük a nő és kevésbé jönnek ki jól a jövedelmükből, mint azok, akik fognak idén nyaralni.
Anya mos, vasal, főz és takarít – apa az autóval foglalkozik
(Nemi szerepmegosztás a magyar háztartásokban)
A magyar háztartások többségében a nők végzik a mindennapi teendőket. A nők mosnak, teregetnek, vasalnak, főznek és takarítanak, ők foglalkoznak a gyerekkel is:a kicsiket pelenkázzák és fürdetik, a nők mennek el az iskoláskorúak szülői értekezletére és fogadóórájára is. A férfiak főképpen a kisebb javításokat, barkácsolásokat, az autóval kapcsolatos tevékenységeket vállalják magukra, és az ő reszortjuk a számítógépek karbantartása is. A nyaralásokról, a nagyobb értékű kiadásokról jellemzően együtt döntenek a párok, ahogy arról is, mit néznek a tévében.